close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוכן אישי vs חברת ביטוח

מערכת שורשד תמוז, תשעד02/07/2014

האם כדאי לכם לבחור סוכן ביטוח או לרכוש ביטוח ישירות מהחברה?

תגיות:

רכישת ביטוח רכב הופכת משנה לשנה לפשוטה יותר, קלה יותר, ונגישה יותר עבור הלקוח. אם בעבר היה עלינו להתקשר לכל סוכן וסוכן, או לחלופין- לגשת אליו פיזית, על מנת לקבל פרטים והצעות מחיר על פוליסות הביטוח בהן אנו מעוניינים- היום אנו נעזרים באינטרנט שיבצע עבורינו את אותה הפעולה, ויחסוך לנו זמן יקר

אליה וקוץ בה

חברות הביטוח מתאימות עצמן לטרנד ההולך ומתחזק של רכישת פוליסות ללא סוכן ובאמצעות אתר האינטרנט. יותר ויותר חברות מנגישות את עצמן ונערכות ליום שבו, אולי, הצרכן יוותר באופן סופי על הסוכן, ויעבור לרכישה ישירה דרך אתרי האינטרנט של החברות.

אך ככל שההיצע הולך וגדל- כך גם הכח עובר ללקוח. בעבר הלא רחוק, חברות הביטוח שהציעו אופציית רכישה ישירה ללא תיווך היו מצומצמות, ואילו היום – המבחר הקיים גדל, וללקוח יש יותר אופציות בחירה, ובכך ניתנת לו האפשרות להוזיל את העלויות ולבחור לעצמו את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורו- כמעט ללא מאמץ.

דילמת הצרכן
אחת המלחמות הגדולות, אשר אינה נראית ונשמעת לרוב, היא המלחמה בין סוכן הביטוח לבין חברות הביטוח אשר מציעות ללקוח לרכוש דרכן ישירות את הפוליסה, ובכך לעקוף את הסוכן. חברות הביטוח משקיעות משאבים אין סוף בניסיונות שכנוע של הלקוחות, בזמן שהסוכנים- קולם אינו נשמע. אך האם ההחלטה לזנוח את הסוכן היא החלטה נכונה?

כדאיות לעומת נוחות
היתרון הברור של חברות הביטוח שמאפשרות ללקוחותיהם לרכוש את הביטוח בצורה ישירה דרכן הוא החיסכון הכספי בעמלת הסוכן שלא משולמת. כלומר, אין גורם מתווך בין הלקוח לבין חברת הביטוח, והלקוח משלם ישירות לחברת הביטוח את התשלום על הפוליסה, ללא הצורך להוסיף על כך תשלום לסוכן.

בעבר, נהגנו לסמוך על סוכני הביטוח שלנו, שכן, במקרה של בעיה או תאונה- ידענו כי יש לנו מי שידאג לאינטרסים שלנו באופן אישי, וייטפל לנו בכל העניינים אשר יידרשו מול חברת הביטוח, החל בתביעות, ועד לדרישות לספק שרותי גרירה אם צריך, או רכב חלופי. היחס האישי הזה, טוענים רבים מסוכני הביטוח, נעלם בחברות הביטוח הישיר, ובעצם אינו מספק עבור הלקוח את חווית השירות האמיתית לה הוא זכאי, וגורם לו לסחבת בכל ענייני התביעות מול חברות הביטוח.

במבחן התוצאה- התמונה מתבהרת. חברות הביטוח משקיעות משאבים לא רק בפרסומים וקמפיינים על מנת למשוך אליהם לקוחות "היישר מידי הסוכנים" , אלא גם משקיעים רבות בשירות הלקוחות ובחווית השירות ללקוח. מעבר לכך, חברות ביטוח רבות מתאימות עצמן למודרניזציה ומפתחות אפליקציות ייעודיות ואתרים מותאמים אישית למכשירים סלולריים חכמים, שדרכם ניתן יהיה לרכוש את כל סוגי הפוליסות הקיימות בשוק, החל מביטוח רכב, ועד לביטוח דירה וביטוחי בריאות– כל זאת על מנת לאפשר ללקחותיהן להרגיש הכי בנוח שניתן ולאפשר להם גישה מהירה עד כמה שניתן למידע ולפרטים הנחוצים להם בטיפול בתביעות וענייני ביטוח נוספים.

בנוסף לכך, חברות הביטוח מעמידות לרשות המבוטחים נציגי שירות אשר עובדים בשעות רבות וגמישות, ומנסות לספק מענה בכל זמן נתון לכל בעיה שנוצרת, וכל זאת ללא גורם מתווך בין החברה ללקוח.

לסיכום, המלחמה בין חברות הביטוח לסוכני הביטוח ככל הנראה לא עומדת בפני סיום, ומעניין יהיה לראות כיצד יגיב הצרכן הישראלי להתפתחויות. האם ימשיך לשמור אמונים להרגלים ישנים, או שמא ייאמץ את הטרנד ההולך ומתפתח של ההתקדמות הדיגיטלית .

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה